Chocotelegram® Licentie

Chocotelegram® Licentie Concept

Het Chocotelegram® is ontwikkeld in Nederland en is momenteel succesvol in diverse landen in Europa en daarbuiten. Het ‘Chocotelegram®-Licentie-Concept’ wordt aangeboden, op basis van landelijke of regionale exclusiviteit. Het concept is gebaseerd op:

  1. Een éénmalige Entree Fee. Hiervoor krijgt u toestemming voor het gebruik van de chocolade vormen en van het beschermde merk Chocotelegram®.
  2. Een Omzet Fee, gebaseerd op de kwartaalomzet van de Chocotelegram® verkopen.
  3. Contractperiode 5 jaar, met een optie voor verlenging van het contract met wederom 5 jaar. U krijgt naast een regionale of landelijke exclusiviteit de beschikking over alle aanwezige productie-, verpakkings-, en marketing- knowhow, HACCP advies etc., om ter plaatse een succesvol product te introduceren. Al deze onderdelen staan omschreven in een handboek.
  4. Vormen Fee. Omdat u de beschikking krijgt over de benodigde hoogwaardige policarbonaat chocolade vormen kunt u de productie van zowel de chocolade blokjes als de assemblage van het Chocotelegram® in eigen beheer uitvoeren. Een vormenset bestaat uit 500 policarbonaat chocolade vormen; A-Z, 1-9, leestekens en diverse symbolen; Smiley, Kerstboom, Hartje etc.
  5. Voor het uitrollen van het Chocotelegram® Concept bedraagt de totale investering (bij benadering) € 60 000. Dit bedrag is inclusief marketing kosten voor het eerste jaar en voorraadkosten voor verpakking en chocolade. Uiteraard is de exacte hoogte van dit bedrag afhankelijk van de grootte van het doelland en de gekozen marktbenadering.
  6. Chocoline® kan behulpzaam zijn bij het (gedeeltelijk) financieren van de benodigde investering.
  7. Indien gewenst, kan tegen een vaste vergoeding gebruik worden gemaakt van de in diverse landen toegepaste Chocotelegram® internet site.

Op dit moment is het Chocotelegram®- geïntroduceerd in 13 landen wereldwijd. Afhankelijk van het land, wordt het Chocotelegram® vooral verkocht in de volgende doelmarkten:

  • Consumenten (uitsluitend via internet)
  • Business to business (bedrijfsleven, met als toepassing relatiegeschenken, gifts of premiums)
  • Wederverkopers (relatiegeschenken leveranciers)
  • Retail (zoetwarenwinkels. In Nederland exclusief verdeeld door Jamin winkels)
  • Internet georiënteerde kado winkels (TNT Kadoshop, Hyves etc.)

Ons streven is een wereldwijd dekkend netwerk op te bouwen, waarbij consumenten en bedrijven met minimale bezorgkosten nationaal en internationaal Chocotelegrammen® kunnen laten bezorgen. Ook de ter beschikking staande internationaal georiënteerde website is in dit streven een belangrijk verkoop- en informatie- instrument.

 

Voor informatie over de beschikbaarheid in bepaalde landen of voor meer informatie over het Chocotelegram® concept kunt u contact opnemen met Harry Timmers via harry@chocotelegram.nl of via telefoonnummer: +31 (0)46 - 475 76 74

Chocoline BV - Chocotelegram®, Postbus 5330, 6130 PH Sittard (the Netherlands)